Boom na treści wideo podobno już przeminął. To nie znaczy, że zniknął. Po prostu stał się standardem w cyfrowym świecie. Filmy produktowe, które są świetnym narzędziem do promocji produktów i usług, to teraz must have! W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom w marketingu video. Wybór odpowiednich trendów i ich kreatywne wykorzystanie pozwoli Ci być kilka kroków przed konkurencją.
Filmy produktowe – poznaj najważniejsze trendy
Wraz z wzrostem popularności form video w tworzeniu treści, większym zainteresowaniem cieszą się również filmy produktowe. Aktualnie nadal często spotykamy je jako klasyczne reklamy, jednak już niedługo staną się standardem w prezentacji oferty sklepów internetowych. Aby wyróżnić się w tłumie, nie wystarczy kręcić dowolnych filmów. Konieczne jest podążanie za nowymi trendami. Poznaj te z nich, które obecnie cieszą się dużą popularnością:
Wideo w formacie pionowym (Vertical Video)
Format pionowy przez promowanie na popularnych portalach społecznościowych systematycznie wypiera format poziomy. Nic w tym dziwnego, gdyż poziome video stworzone zostało bardziej pod ekrany komputerów, niż wszechobecnych smartfonów. Filmy produktowe w formacie pionowym doskonale sprawdzą się na platformach takich jak TikTok, Facebook czy Instagram. Dzięki temu, że są one bardziej przystępne dla użytkowników urządzeń mobilnych, łatwiej utrzymują uwagę na prezentowanym materiale.
Animacje i efekty wizualne
Aktualnie kluczem do sukcesu, nie jest złapanie uwagi konsumenta, a jej utrzymanie na prezentowanej treści. Ruch oraz dobrze zaprojektowane animowane napisy, czy efekty, świetnie się do tego nadają. Ponad to animacje sprawiają, że filmy produktowe są nowoczesne i wyjątkowe w odbiorze. Tym samym pozwalają przedstawić produkty w przystępny i atrakcyjny sposób, budując świadomość produktu, w oczach klienta.
Historie (Stories)
Objerzenie produktu w rzeczywistym wykorzystaniu przez inną osobę, szczególnie taką, której ufamy, lub z którą się identyfikujemy, wpływa pozytywnie na wyniki sprzedaży. Stories dostępne na Instagramie czy Facebooku, jest doskonałym miejscem do prezentacji tego typu mniej formalnych filmów produktowych. Taka autentyczna prezentacja pozwala klientowi lepiej poznać produkt, obniżając ryzyko potencjalnego rozczarowania po otrzymaniu paczki. Stories pozwalają również na częstszy kontakt z klientami i budowanie z nimi relacji, tym samym mają pozytywny wpływ na obraz marki.
Filmy z udziałem influencerów
Jeżeli mówimy już o zaufaniu i mniej formalnych prezentacjach produktu warto omówić filmy produktowe z udziałem influencerów. Bo to właśnie oni posiadają na swoich Social Mediach grupy odbiorców darzące ich dużym zaufaniem. Promowanie produktu na ich profilach może być niezwykle skuteczne. A video z ich udziałem przyciąga uwagę i zwiększa zaangażowanie klientów. Więc współpraca z influencerami to kolejny trend, który zdobywa coraz większą popularność. Zwłaszcza, że efekty takich współprac wskazują wyraźnie na wzrost wyników sprzedaży.
Personalizacja i interaktywność
Personalizacja jest kluczem do przyciągania uwagi klientów. Filmy produktowe dopasowane do preferencji odbiorcy znacznie podnoszą zaangażowanie, przez co mają pozytywny wpływ na wyniki kampanii. Reklamy szyte na miarę mają wyższą skuteczność i są odbierane jako mniej inwazyjne. Ciekawym trendem jest również umożliwienie użytkownikowi interakcji na przykład poprzez przesuwanie produktów na ekranie.
Podsumowując trendy w produkcji filmów produktowych, zmieniają się wraz z standaryzacją tworzenia treści w formie video. Ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i dostosowywać swoje strategie do zmieniających się oczekiwań klientów oraz nowych możliwości technologicznych.
Podsumowanie
W obliczu dynamicznie rozwijającego się świata cyfrowego, filmy produktowe stają się nie tylko wszechobecnym elementem strategii marketingowej, ale wręcz niezbędnym narzędziem pozwalającym na skuteczną promocję produktów i usług. Nieodzownym aspektem wykorzystania tego medium jest jednak świadome podążanie za bieżącymi trendami, które determinują sukces komunikacji marki z odbiorcami. W niniejszym artykule zidentyfikowaliśmy kluczowe kierunki rozwoju filmów produktowych, które obecnie zyskują na znaczeniu.
Rozpoczynając od zmian w preferencjach dotyczących formatu, widzimy, że wideo pionowe (Vertical Video) zdobywa przewagę, dzięki adaptacji do urządzeń mobilnych i zwiększającej się konsumpcji treści na platformach społecznościowych. Nie można również ignorować rosnącej roli animacji i efektów wizualnych, które nie tylko przyciągają uwagę, ale także zatrzymują ją, podnosząc tym samym wartość produkowanego materiału. Wykorzystanie historii (Stories) jako narzędzia marketingowego wpisuje się w potrzebę tworzenia bardziej osobistych i autentycznych relacji z konsumentem, wzbudzając zaufanie poprzez prezentację produktu w naturalnym użyciu.
Ponadto, angażowanie influencerów do promowania produktów otwiera nowy wymiar w relacji marki z potencjalnym klientem. Dzięki budowaniu zaufania wśród obserwujących, influencerzy stają się cennym zasobem w komunikacji marketingowej. Należy również zwrócić uwagę na trend personalizacji oraz interaktywności, które nie tylko podnoszą zaangażowanie, ale także dają użytkownikowi poczucie bycia częścią procesu kreowania wartości.
Zamknięcie omówienia najnowszych trendów w produkcji filmów produktowych podkreśla istotę stałego monitorowania zmieniającego się krajobrazu cyfrowego i elastycznego dostosowywania do nowych technologii oraz preferencji konsumentów. Niezbędne jest, by marki nie tylko reagowały na te zmiany, ale również antycypowały przyszłe kierunki rozwoju, aby utrzymać konkurencyjność i innowacyjność w przekazywaniu wartości swoich produktów.